De RolSjaal

Het Probleem van Mooie Stof  …
Soms, nee heel vaak, zie ik stof waarvan ik denk: Oo!
Maar wat wil ik er mee?

Zo ging het met deze. Uit de mooiste Stoffenkamer in Gent.

Rok: nee.
Jurk: te druk.
Tas: nee
Hmmm. Die stof is écht wel mooi …

Sjaal.
Yes.



Stofbreedte: oei, da's te krap.
Een 'gewone' sjaal gaat niet.

Gebruikte stof:
Niet rekbare katoen
50 cm, 140 m stofbreedte















1. Vouw de stof met de goede kant tegen elkaar dubbel
2. Naai de zijkant
    Keer zodat de goede kant naar buiten is
3. Leg goede kanten van de uiteinden tegen elkaar en speld de naad vast.
    Begin vanaf de naad de open delen binnenin dicht te naaien totdat het niet meer verder lukt.
    (Da's nogal raar om te doen, de goede kanten zijn naar buiten en toch naai je langs de binnenkant.)
    De laatste centimeters dichtnaaien lukt niet. Naai het opengebleven gat met de hand dicht.

Simpeler kan bijna niet!






16 opmerkingen:

cindy @ ateliergeorgette zei

hé, ik was net op zoek naar tips voor het maken van sjaaltjes! tof!

Kelly - Ma vie en vert zei

Oh, maar zo'n goed idee! Dat moet ik ook eens doen!

Piepow zei

Mooi! Ik was dat ook van plan, maar dan met tricot, maar zie, met katoen gaat dat dus ook!

Poesie Oh Hi! zei

Heel mooi! En dank voor de beschrijving! Deze zal ik ook nog eens gaan maken :)

hilde@home zei

heel erg mooi!!!

Anoniem zei

ik heb ook al een even een stofke liggen die hiervoor ideaal is, merci voor de tip

hotelmama zei

Heel goed ideetje, bedankt voor de tip!

With love - by Eva zei

Originele paspoppen :) En deze ga ik onthouden! Ik ben trouwens ook grooote fan van de stoffenkamer ;)

Cathy zei

Toffe tip,staat op het "to do" lijstje!! Zeer mooi ook trouwens ..

eva maria zei

Dat heb ik nu ook altijd, stof kopen en niet weten waarvoor die te gebruiken. Nu wel dus !

eva maria zei

Dat heb ik nu ook altijd, stof kopen en niet weten waarvoor die te gebruiken. Nu wel dus !

eva maria zei

Dat heb ik nu ook altijd, stok kopen en niet weten waarvoor. Nu dus wel!

R!TS zei

Heel mooi !

Marjolein zei

dankzij jou zal mijn ventje niet content zijn, heb het namelijk op een twee uur tijd al vier keer gemaakt. Had nog zoveel stof!

Anoniem zei

Heel mooi geworden. Maar snap niet hoe je dat nadat je de lange naad vastgemaakt hebt.
Kun je misschien hiervan foto's plaatsen.

Unknown zei

Knap gedaan! Deze staat ook op mijn to do lijstje (hoewel de kast met de sjaaltjes al bijna uitpuilt...). Ach, een vrouw kan nooit sjaals genoeg hebben hé! :)